Soms wordt het tijd om eerst eens aan jezelf te denken. Yoga  helpt het juiste evenwicht te vinden. Wil je in Balans bent, heeft dit niet alleen een positief effect op jezelf maar ook op de mensen om je heen. Een behandelbare yogasessie  met de juiste oefeningen geven je energie, kracht en zelfs schoonheid.

beweeg

YOGA(THERAPIE) MET CHARLOTTE

Soms is er meer nodig dan beweging alleen om Balans te vinden. Yogatherapie is een inclusieve en  toegankelijke manier om je  gezondheid en welzijn te verbeteren

Als gecertificeerde yogatherapeut ben ik medisch onderlegd en begeleid ik jou met een compassievolle focus.

Op een zachte en vergelijkbare manier bestudeer ik jouw natuurlijke houding en help ik jou door middel van yoga-oefeningen  op jouw maat de vormen aan te nemen die jou helemaal doen stralen.

Yogatherapie (1 op 1 traject)

'Yoga wordt alleen therapeutisch als we verbinding maken tussen lichaam, geest, emoties en onze omgeving'

Bij yogatherapie worden de yoga-technieken aangepast aan je persoonlijke behoeften en wensen. We kijken naar jou als geheel mens en niet alleen naar je ziekte of beperking. Van belang daarbij zijn je levensstijl, ademhalings-, voedings-, slaappatronen en energieniveau.

Yogatherapie heeft respect voor jou als mens. Met al je kwaliteiten èn uitdagingen. Yogatherapie is een aanvullende zorg bij medische begeleiding of fysiotherapie.

Als (yoga)therapeut heeft Charlotte een gedegen kennis van anatomie, de werking van het menselijk lichaam en ziektebeelden en is hierbij supervisie vanuit The Yoga Therapy Institute in Amsterdam. https://theyogatherapyinstitute.org/

Yogatherapie kan worden ingezet bij aandoeningen van het zenuwstelsel, auto-immuunziektes, verteringsproblemen, hart-en vaatziekten, diabetes, ademhalingsaandoeningen, chronische pijnen en klachten, hyperventilatie, angstaanvallen en burn-out.

De yogatherapie beperkt zich niet tot de yogaruimte. Geregeld trekken we de natuur in, waar we paarden Fee en Cantaro ont-moeten.

Paarden kunnen een ondersteunende rol spelen in het proces van bewustwording. Ze zijn een extra bron van feedback en moedigen zo de identificatie en expressie van gevoelens en lichaamssensaties aan.  Deze equitherapie kan een aanvulling zijn op jouw traject.

Reserveer Meer info? Neem contact op

Beter slapen met yoga (1 op 1 traject en groepssessies)

Ben je een harde werker en neem je soms iets te veel hooi op je vork. Staat jouw hoofd nooit stil en leiden gedachten jou steeds naar verdere gedachten? Ervaar je veel stress, ook als je in je bed ligt? Lukt het moeilijk in slaap te vallen en wordt je geregeld (vroeg) wakker?

Dan kun je oefenen in ont-spannen. Want ontspanning is dè essentiële stap naar een herstellende en deugddoende slaap.

Tijdens deze sessies nemen we jouw slaappatroon onder de loep en krijg je tools aangereikt om rust te vinden, een gezonde slaaphygiëne te ontwikkelen en te ervaren van herstellende slaap voor jouw lichaam en geest doet.

Reserveer Meer info? Neem contact op

Yogatherapie voor kankerpatiënten (1 op 1 traject en groepssessies)

Kanker is een levensveranderende gebeurtenis die miljoenen mensen en hun omgeving treft.

Yogatherapie is een essentieel hulpmiddel om mensen die met kanker te maken krijgen, te ondersteunen.
Ook helpt yogatherapie om een gevoel van fysiek en emotioneel welzijn te brengen in deze uitdagende tijden.

Voor deze veilige en medisch onderbouwde lessen zijn er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Zo kan elke deelnemer rekenen op een heel persoonlijke begeleiding naar rust en comfort.

Reserveer

Zwangerschapsyoga (groepssessies)

Deze reeks is voor alle aanstaande moeders die hun zwangerschap willen vieren en het plezier van zwangerschapsyoga willen ontdekken. Tijdens je zwangerschap leef en adem je met je baby en is hij of zij zich bewust van jouw gedachten, bewegingen en emoties.

In deze lessen zwangerschapsyoga staan we stil bij de wekelijkse ontwikkeling en de fysiologische veranderingen in zowel jouw lichaam als in dat van je groeiende baby. Deze veranderingen geven we aandacht door middel van bewuste lichaamsbewegingen, ademhalings- en relaxatieoefeningen en meditatie.

De zwangerschapsyogalessen geeft jou de ruimte om alle stadia van jouw zwangerschap te omarmen en jezelf mentaal, fysiek en emotioneel voor te bereiden op de weeën, de bevalling en het moederschap.

Yoga op school

Door het beter beheersen van storende gedachtestromen, ontdekken tieners hoe de kracht van yoga hun geest en lichaam verruimt en hoe de verbeeldingskracht verhoogt. Hierdoor kunnen ze zich beter concentreren, focussen en ontspannen.

Charlotte begeleidt bezinnings -en themadagen op (secundaire en hoge) scholen.

Referenties: Artevelde Gent, College Ieper, Immaculata Ieper, College Poperinge, Steinerschool Koningsdale,...

Reserveer

YOGA DOOR GASTDOCENTEN

Wekelijkse groepslessen door gecertificeerde gastdocenten in een prachtige historische omgeving .
Heb je zin om in een groep aan yoga te doen?
Dan kun je dagelijks in Balans komen onder deskundige begeleiding van ervaren yogadocenten

YOGA MET MALIKA

Wekelijkse groepsles op woensdagavond

Sound Healing op zaterdagmiddag.

Meer info en inschrijven
Balans Kemmelseweg 55