- Kom op tijd. Of beter nog: kom 10 minuten vóór de les begint. Als je te laat komt stoor je de andere yogi’s.  En je haalt ook het meeste uit je yogasessie als je eerst rustig kunt landen.  

- Laat je beurtenkaart afstempelen of betaal je bijdrage voor de losse les voordat je naar de yogazaal gaat. Hou er rekening mee dat we geen bancontact hebben. Je kan alleen cash betalen.

- Gelieve schoenen uit te doen vooraleer je de zaal binnenkomt. 

- Kom in stilte de zaal binnen en laat de drukte van de dag buiten, mediteer, doe wat stretchoefeningen of kom gewoon tot rust. 

- Zet je gsm of smartphone af. Of nog beter: laat hem thuis.  

- Het beste is om yoga te beoefenen met een lege maag. Eet vooral geen zware maaltijd twee uur voordat de les begint. Heb je trek, neem dan een stuk fruit, groente of iets licht verteerbaars. Je lichaam beweegt veel prettiger als het niet bezig is om voedsel te verteren. 

- Vermijd grote slokken drinken tijdens de les. Het doel is om innerlijke warmte te genereren. Door water te drinken koelt je lichaam af. Na de les is het wel aan te raden om veel water te drinken. 

- Draag comfortabele kleren waarin je je makkelijk kunt bewegen. Je oefent het prettigst op blote voeten. Is dat een probleem voor je, draag dan antislipsokken. 

- Heb je lichamelijke klachten hebt, ben je recent geopereerd of ben je zwanger, laat het dan weten aan de lesgever. Overleg ook met je behandelende arts over wat je eventueel niet mag tijdens de yogales. 

- Tijdens de periode van menstruatie is het aan te raden om geen omgekeerde houdingen aan te nemen. Alle poses waarbij je heupen hoger zijn dan het hart zijn af te raden. 

- Jouw lichaam is anders dan dat van de andere yogi’s. Luister naar je lichaam. Door oefening word je je bewust van je lichaam. Voel je in ieder geval vrij om uit een houding te komen wanneer je pijn of ongemak voelt. Ook voordat de anderen uit de houding komen. 

- Geniet volop en glimlach :-)