Algemene voorwaarden Balans

• Kom op tijd. Of beter nog: kom 10 minuten vóór de les begint. Je haalt het meeste uit een yogasessie als je voor de les even tot rust kan komen. Wanneer je te laat komt verstoor je de sessie en ook de andere yogi’s.
  • Bij het binnenkomen van de zaal dien je jouw schoenen uit te doen. Deze kan je mooi opbergen tot na de sessie.
  • In de yogazaal houden we het graag rustig. Laat bij het binnenkomen de drukte van de dag achter je. Mediteer, stretch of kom gewoon tot rust.
  • Schakel je gsm of smartphone uit. Of nog beter, laat hem thuis. Dit is jouw moment om te ontspannen, geniet ervan.
  • Yoga beoefen je het best met een lege maag. Eet vooral geen zware maaltijd twee uur voordat de les begint. Heb je trek, neem dan een stuk fruit, groente of iets licht verteerbaars. Je lichaam beweegt veel prettiger als het niet bezig is om voedsel te verteren.
  • Vermijd het drinken van grote slokken tijdens de les. Het doel is om innerlijke warmte te genereren. Door water te drinken koelt je lichaam af. We raden aan om na de les wel veel water te drinken..
  • Je oefent het prettigst op blote voeten. Is dat een probleem voor je, draag dan antislipsokken. Comfortabele kleren waarin je makkelijk kan bewegen zijn een must. Ook persoonlijke hygiëne is een noodzaak om Yoga zorgeloos te kunnen uitoefenen.
  • Indien je lichamelijke klachten hebt, recent geopereerd bent of je bent zwanger, laat het dan weten aan de lesgever. Overleg ook met je behandelende arts over wat je eventueel niet mag tijdens de yogales.
  • Tijdens de periode van menstruatie is het aan te raden om geen omgekeerde houdingen aan te nemen. Alle poses waarbij je heupen hoger zijn dan het hart zijn af te raden.
  • Iedereen zijn lichaam is anders. Luister naar je lichaam. Door oefening word je je bewust van je lichaam. Voel je in ieder geval vrij om uit een houding te komen wanneer je pijn of ongemak voelt. Ook voordat de anderen uit de houding komen.
  • Bij Balans kan je je inschrijven voor beurten, reeksen of yogareizen. De beurten kunnen per losse les betaald of afgestempeld worden op een beurtenkaart. De reeksen gaan door op vaste tijdstippen en dienen vooraf betaald te worden. Deze betalingen kunnen cash of via overschrijving. Wij hebben geen bancontact. De yogareizen kunnen enkel vooraf via overschrijving (BE 0818 022 774) worden betaald. Een beurtenkaart bevat tien beurten en is één jaar geldig. Gelieve 2 weken op voorhand te laten weten wanneer je niet kan deelnemen aan een reeks.
  • Geniet volop en glimlach :-)
Balans Kemmelseweg 55
8902 Voormezele - Ieper